Markkinointi&Mainonta uutisoi tänään uudesta matkailumarkkinointiprojektista Suomen Lapissa. Only in Lapland-kampanjanimen alla kolmelle ulkomaalaiselle annetaan mahdollisuus kokea Lapin talvi oikeasti ja aidosti, tosielämän ”realityssä” kun he vaihtavat elämänsä viikoksi kolmen lappilaisen kanssa.
Vastaavia tempauksiahan on SoMe-maailmassa ennenkin järjestetty jos jonkinmoisia; milloin on etsitty hotelliasukasta pidemmäksi, milloin koralliriutan vartijaa. Jotkut projektit ovat poikineet paljon julkisuutta, jotkut valtavasti. Mielenkiintoista on seurata, kuinka haaste otetaan maailmalla vastaan ja paljonko hakemuksia ”vaihtoon” tulee ulkomailta. Houkutteleeko Suomen Lappi eksoottisuudellaan tarpeeksi, jotta
a) tällainen haaste noteerataan maailmalla
b) ollaan halukkaita ottamaan haaste vastaan
c) hanke herättä toivottua huomiota maailmalla.
Hankkeen edistymistä voi seurata niin nettisaitilla, Facebookissa kuin Youtube-kanavallakin.
Katso alla haastevideo, joka on jo tässä vaiheessa kerännyt melko hyvin katsojia (ja näin osoittautunut ainakin tähän asti idean toimivaksi)
Mitä sinä luulet – herättääkö kampanja toivottua pöhinää Suomen Lapista maailmalla?